torstai 23. lokakuuta 2014

Taitoluistelun taikaa!

Mainitsinkin viime postauksessa uusista harrastuksista, jotka nyt syksyllä olen aloittanut. Nämä ansaitsevat omat postauksena ja ensimmäisenä vuorossa taitoluistelukurssi :D.

Pääsin opintojen myötä kokeilemaan lapsuuteni haaveharrastusta, taitoluistelua. Kyseessä on Unipolisport :in järjestämä 10 kerran alkeiskurssi yhdessä Kooveen taitoluisteluseuran kanssa. 

Kurssista on nyt takana kolme kertaa ja olen myyty (oikeasti olin myyty jo ekan kerran jälkeen :D). Kurssi ja taitoluistelu on juuri sellaista kuin olin sen kuvitellutkin olevan: superkivaa!

Olen aina tykännyt luistelusta ja lapsena taitoluistelukisat telkkarista oli ihan must see - juttu. Ihailin ja edelleen ihailen luistelijoiden liikkeen sulavuutta ja taidokkaita liukuja sekä hyppyjä. Tavoitteenani on saavuttaa edes pieni pala tuota sulavuutta ja taitoa luistimilla.

Ensimmäisillä kerroilla on käyty läpi perusluistelua, sisäkaarella ja ulkokaarella luistelua, , piruetteja, liukuja ja sirklausta. Onpa tehty myös valssikäännöksiä ja valssihyppyjä. 

Taitoluistelu on yllättävän rankkaa ja jalkaparat ovat koetuksella ;), mutta se tunne onnistuneiden pyörähdyksien ja hyppyjen jälkeen on aika huikea. 

Jalkaparat ovat koetuksella myös uusien luistimien takia...kuten sanoin, olin ekan kerran jälkeen niin myyty, että marssin ostamaan kaunoluistimien tilalle oikeat taitoluistimet. Näiden sisäänajo ottaa aikansa, mutta ne antavat jäähän huomattavasti paremman tuntuman (joten pieni kärsimys ei haittaa...). 


Olen uudesta lajista ihan innoissani ja odotan kovasti sitä päivää, kun sulavuus ja taidot ovat hallinnassa. Sitten on tiedossa postausta ehkä jopa videon kera? 

Taitoluistelutunnelmista täytynee palata toisenlaisen kirjoituksen pariin. Ensimmäinen jakso koulussa päättyy ja pari raporttia pitäisi kirjoittaa. Seuraavaksi pyörähdän hetkeksi alle kouluikäisen sekä vanhuksen liikkumisen havainnointiraportteihin :D

Itsenäisen työskentelyn päivän kruunaa tänään vielä +35c Om Flow -joogatunti, josta sitten omaa postausta myöhemmin tiedossa. 

Mukavaa loppuviikkoa :D!

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti